Parent Testimonials

Parents review about our school

I had heard quite a few praises in the name of the Cambridge High School, but I was hesitant to shift schools in the fear that my children would lose out on essential cultural values growing up. However right after my first visit to the school, I felt that students and teachers had a unique bond and belief in each other. In fact I think Cambridge has inculcated more cultural values in my children than I could have ever imagined. Both my children have been part of the Missionaries of Charity - India trip and I see that these trips have taught them to be more humble and to value how privileged they are. It has even further encouraged them to take more initiatives to volunteer more frequently and give back to society as much as they can. The various events held throughout the year gives each child a platform to bring out their own hidden qualities. I could see consistent growth in the overall development in all fields like academics, sports or even organizing events in school. The teachers have always wholeheartedly supported and have been ready to go the extra mile for each and every student. In these years, I have seen the fine graduates of this school getting into world renowned universities such as Stanford, Oxford, Imperial College, Waterloo and the list is endless. I can proudly say that both my children have been accepted into Imperial College London and none of this would have been possible without the endless support and encouragement from the teachers.

Thank you!

Mehak

في البداية لم أسمع الكثير من المديح عن مدرسة كامبردج الثانوية ، كما كنت مترددةً في قرار تغيير مدرسة أطفالي الحالية خوفاً من أن يفقد أطفالي القيم الثقافية الأساسية التي نشؤوا عليها . ولكن مباشرة بعد زيارتي الأولى لمدرسة كامبردج الثانوية  ، شعرت أن هناك رابطاً فريداً بين الطلاب والمدرسين وإيماناً متبادلاً فيما بينهم . في الواقع أعتقد أن كامبردج غرست قيماً ثقافية لدى أطفالي أكثر مما كنت أتصور بكثير .

لقد شارك أطفالي في الرحلة الخيرية إلى الهند ، لقد علمتهم هذه الرحلة أن يكونوا أكثر تواضعاً وأن نقدر مدى تميزهم . وقد شجعتهم كذلك على اتخاذ المزيد من المبادرات للتطوع بشكل متكرر ودعم مجتمعهم قدر استطاعتهم. الأحداث المختلفة التي تقام على مدار العام تمنح كل طفل فرصة رائعة لاكتشاف قدراته الكامنة . أستطيع أن أرى نمواً ثابتاً في التنمية الشاملة في جميع المجالات الأكاديمية والرياضية وكذلك في تنظيم الأحداث في المدرسة. المعلمون دائماً ما يدعمون طلابهم  بكل إخلاص وود . في هذه السنوات ، رأيت العديد من الخريجين الجيدين في هذه المدرسة وهم يلتحقون بالعديد من الجامعات الشهيرة مثل ستانفورد وأكسفورد وكلية إمبيريال ووترلو ، والقائمة لا تنتهي. أستطيع أن أقول بكل فخر أن أطفالي قد تم قبولهم في كلية إمبريال بلندن ، ولم يكن أي من ذلك ممكناً بدون دعم وتشجيع معلميهم ومدرستهم .

شكرا لكم - ميهاك

Year End Thank you 2018 to 2019 Cambridge High School

  • It has been a great year for our lovely Daughter Sarah Eden of 4B, We would like to take this opportunity to thank the Principal, Vice Principal , Class Teachers ,the teaching faculty, the Operations team who are so involved in making sure that each day is special and perfect for the students and not forgetting the support staff.
  • This year has had outstanding exposure in different areas such as Trash to Fashion, Public Speaking, Poetry and Singing.
  • The onus lies at the encouragement provided at all levels to the Students.
  • Sarah Performed a special song on Mother’s Day which made us extremely proud Parents.
  • I would like to also make a mention of the professional approach the children are developing.

A big Thank you from Samuel and Leena Eden

 

 مع نهاية العام 2018 – 2019 نود أن تنقدم بخالص شكرنا وامتناننا لكم .

-          لقد كانت سنة رائعة بالنسبة لابنتنا الجميلة سارة إدن من السنة الرابعة  ، نود أن ننتهز هذه الفرصة لنشكر المديرة ونائب المديرة والمعلمين في الفصل وأعضاء هيئة التدريس وفريق العمليات الذين يصنعون من كل يوم دراسي  يوماً خاصاً ومثالياً للطلاب ولا ننسى طاقم الدعم.

-          كان هذا العام حافلاً بالعديد من الفعاليات البارزة في مجالات مختلفة مثل " من التدوير إلى الموضة "  و "  الخطابة العامة " و " الشعر"  و" الغناء " .

-          كل ذلك بفضل التشجيع المقدم للطلاب على جميع المستويات .

-           قامت سارة بأداء أغنية خاصة في عيد الأم مما جعلنا فخورون بها  للغاية.

-           أود أن أشيد أيضاً بالمنهج المهني الذي يعمل على تنمية الأطفال .

شكراً جزيلاً لكم ( صموئيل ولينا إدن )

Thanking for a wonderful opportunity for teaching our kids how it is good to be kind. I want to say thank you from my heart that you started such a beautiful initiative where our kids can show their acts of kindness and can express themselves in front of all.  Every child is kind in some way, but when they are given opportunity to show it, they really feel on top of world.  This gives them a sense of feeling that being kind and caring towards your family, friends, teachers or any staff in school and outside school is worthwhile. I want to thank the school for starting such a beautiful and amazing journey where our kids can learn how to adapt in a society in a best social way. I believe if a child is disciplined from childhood, he can reach any goals in adulthood and be a better citizen.

Thank you so much

God bless

Sumera Amin

Mother of RaynRejith (4F) andRobeelRejith (1C)

 

شكراً على إتاحتكم هذه الفرصة الرائعة لتعليم أطفالنا مدى عظمة قيمة الكرم.

كما أود أن أشكركم من صميم قلبي على بدئكم هذه المبادرة الجميلة التي تتيح لأبنائنا إمكانية إظهار كرمهم والتعبيرعن أنفسهم أمام الجميع.

 لكل طفل طريقته الخاصة في إظهار قيمة التعاطف لديه، ولكن عندما تقدم لهم الفرصة لإظهار هذا الكرم ، فإنهم يشعرون بتملكهم للعالم. إن ذلك يمنحهم اليقين بأن كرمهم واهتمامهم بعائلاتهم أوأصدقائهم أو معلميهم أو أي موظف آخر داخل المدرسة أو خارجها  تصرف له شأن عظيم.

وكذلك أود شكر المدرسة على بدء هذه الرحلة الرائعة والمدهشة التي تمنح أطفالنا الفرصة لتعلم كيفية التأقلم في المجتمع بأفضل طريقة.

إنني على يقين تام بأن الطفل المنضبط منذ طفولته ، يمكنه تحقيق أي هدفٍ في شبابه وأن يكون مواطناً أفضل.

تقبلوا جزيل الشكر ،،

في رعاية الله

سميرا أمين

والدة / ريان ريجيث (4 إف) وروبيل ريجيث (1 سي)